reklama

Stúpla DPH za cestovné na 56,5%???

Minulý týždeň som pri nastupovaní do autobusu medzimestskej dopravy ostal nemilo prekvapený. Aj keď som tušil, že po 1. januári 2011 sa môže niečo udiať s cenami tovarov a služieb z dôvodu zýšenia DPH o 1%, toto mi fakt vyrazilo dych...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (54)

Cestoval som z priľahlého mestečka do Bratislavy. Zvyknutý na zvyčajnu cenu lístka 80 centov som šoférovi podal jednoeurovú mincu a očakával som výdavok minimálne pár centov. Ostal som v nemom úžase, keď ma šofér požiadal o doplatok 10 centov. Takže nová cena lístka bola 1,10 EUR! Na moju nemú otázku, čitateľnú z výrazu mojej tváre, šofér odpovedal vcelku pohotovo. Vraj tieto nové ceny vidí aj on dnes prvykrát, kedže tohto roku ešte nejazdil. Ešte raz som si pozrel poriadne lístok, či sa nejedná o nejakú chybu v systéme. Žial nič podozrivé som nenašiel. Každopádne sa tento rok nezačinal sympaticky.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže suma sumárum sa jedná o zdraženie 30 centov. Ak zoberieme pôvodnú cenu lístka 80 centov za základ, vychádza mi zdraženie cestovného o 37,5%!!! Takže buď som nepostrehol niečo podstatné ohľadne novej DPH(zvýšenie DPH z 19% na 56,5%) alebo je v "systéme" predsa len niekde chyba.

PS:Prípadne sa dĺžka cesty vplyvom globálneho otepľovania natiahla o ďalších 37,5%... :)

Peter Berta

Peter Berta

Bloger 
  • Počet článkov:  21
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Tvor(ivo) asociatív(ny)?! :) Zoznam autorových rubrík:  PríbehyPrózaBásneRôzne

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu